‘Het is mooi om onze medewerkers te zien groeien’
Mensen met een beperking aan een baan helpen. Dat is kort gezegd wat Combigoods doet met inmiddels vijf leerwerkbedrijven. ‘Het is fantastisch om te zien hoeveel plezier onze medewerkers in hun werk hebben en hoe ze als persoon groeien’, vertellen floormanager Christina Bikker en coach Joyce Groenendijk van een van die vijf bedrijven, Pannenkoekenhuis Frittella. Sinds kort is Frittella ook vertegenwoordigd op PuurPapendrecht.
‘We geven mensen met een arbeidsbeperking sinds 2010 in een vertrouwde omgeving gelegenheid om werkervaring op te doen en een mbo-diploma te halen’, vertellen Christina en Joyce. ‘We houden rekening met hun beperkingen maar benadrukken vooral hun kwaliteiten en wensen. Sommige medewerkers stromen door naar een baan in het bedrijfsleven, anderen blijven in dienst van een van onze vijf bedrijven. Dat zijn het Inpakcentrum, restaurant de Wensboom in Barendrecht en de Pannenkoekenhuizen Frittella in Gorinchem, Etten-Leur en natuurlijk Papendrecht.’
‘Voor veel ondernemers is de drempel nog steeds hoog om mensen met een beperking in dienst te nemen. Wij laten graag zien dat iedereen kwaliteiten heeft en een eigen inkomen kan verdienen. Het blijft fantastisch om te zien hoe dankbaar onze medewerkers daar voor zijn. Ze hebben er altijd veel zin in, ze vertrouwen en helpen elkaar en dan is het mooi om ze daadwerkelijk te zien groeien. Om dat ook aan de buitenwereld te laten zien, doen we zoveel mogelijk mee aan evenementen. Zo verzorgden we tijdens Pop Up Papendrecht een deel van het tiengangendiner dat samenwerkende ondernemers serveerden. In mei doen we mee aan de SamenLoop voor Hoop en inmiddels zijn we ook te vinden op PuurPapendrecht.’
‘Dat gaat heel makkelijk; een foto, logo en header plaatsen en enkele gegevens invullen en je kunt van start. Het is een mooi initiatief en echt iets van inwoners, bedrijven en organisaties in Papendrecht zelf. Het sluit ook mooi aan bij onze andere online activiteiten, onder meer via Facebook en Instragram. Via die kanalen weten we met name jongeren te bereiken en op de hoogte te brengen van onze activiteiten. Als we bekend maken dat we iets nieuws hebben, zoals een pannenkoek kapsalon of een pannenkoek frikandel speciaal, trekt dat gelijk jonge bezoekers die daar speciaal voor komen.’
Dit artikel staat in de wijkkrant van PuurPapendrecht. Heb je de krant niet in de bus gehad? Lees hem dan online.
Lees hier ook het verhaal van Edison Groen, Pure Papendrechter en werknemer bij Fritella.